چگونه در ویندوز کلیدهای کیبورد را شخصی‌ سازی کنیم؟
نوشته شده توسط : بهاره مقاسیان

اگر مایل هستید که در ویندوز 10 آرایش دکمه‌ های کیبورد خود را تغییر داده و مطابق سلیقه و نیاز خود آنها را در کنار هم بچینید، پیشنهاد می‌شود در ادامه این مطلب آموزشی با ما همراه باشید.

همچنین می‌توان از نرم‌افزار Remap کیبورد نیز استفاده کرد. گزینه‌ها و اپلیکیشن‌های رایگانی برای ایجاد طرح‌های مختلف کیبوردی وجود دارد اما یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن رسمی Microsoft Keyboard Layout Creator است.

 

چگونه در ویندوز آرایش دکمه‌های کیبورد را شخصی‌سازی کنیم؟

قبل از آنکه به ادامه مطلب آموزشی بپردازیم باید به این نکته اشاره داشت که اپلیکیشن Microsoft Keyboard Layout Creator حدود یک دهه قدمت دارد، این برنامه به‌خوبی در ویندوز 10 اجرا می‌شود اما ممکن است که در برخی مواقع به باگ‌هایی نیز برخورد کنید.

در ابتدا می‌بایست این اپلیکیشن را از Microsoft Download Center دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. پس از آنکه برنامه نصب شد، دستورالعمل زیر را انجام دهید تا یک کیبورد با طرح سفارشی برای خود ایجاد کنید.

  1. اپلیکیشن Microsoft Keyboard Layout Creator را باز کنید.
  2. به مسیر File > Load Existing Keyboard بروید.
  3. طرحی را که می‌خواهید سفارش‌سازی کنید، انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید طرحی که انتخاب کرده‌اید مطابق با تنظیمات فعلی کیبوردتان باشد، برای مثال حالت QWERTY (U.S.).
  4. برای آنکه قبل از هر گونه تغییرات، از اطلاعات فعلی یک بکاپ گرفته باشید به آدرس File > Save Source File As بروید.
  5. حال پارامترهای جدید کیبورد خود را در قسمت Project > Properties وارد کنید. می‌توان یک زبان انتخاب کرده و برای کیبورد جدید نام و توضیحات مربوطه را وارد کنید.
  6. حال روی یک کلید کلیک کرده و به صفحه نمایش رجوع کنید تا کلیدی که مایل هستید جایگزین آن شود را انتخاب کنید.

اگر مایل هستید که برای حروف و یا کاراکترهای مبهم از میانبرهای خاصی استفاده کنید، آسان‌ترین روش استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + [Number] است. گفتنی است در این حالت نمی‌توان از میانبرهایی نظیر Ctrl + S (برای ذخیره کردن) و یا Ctrl + A (هایلایت کردن و انتخاب همه متن) برای میانبرهای جدید، استفاده کنید.




:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: