قابلیت Reels به اینستاگرام اضافه شد
نوشته شده توسط : بهاره مقاسیان

با پیشرفت چشم‌گیر تیک تاک، اینستاگرام  قصد داشت تا با ارائه ویژگی‌های جدید و حتی مشابه، از تبدیل شدن این شبکه اجتماعی چینی به رقیب جدی خود جلوگیری کند. جدیدترین حرکت اینستاگرام ارائه یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران تیک تاک به خوبی با آن آشنایی دارند. اینستاگرام، به تازگی قابلیت  Reels را در 50 کشور مختلف ازجمله آمریکا، بریتانیا، ژاپن و استرالیا برای هردو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر کرده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی بیشتر reels اینستاگرام بپردازیم. علاوه بر این به مواردی چون، نحوه ساخت ویدیو در Reels و مزایای استفاده از Reels برای تبلیغات تجاری و  معرفی برندهایی که برای تبلیغات از این ویژگی جدید استفاده می‌کنند نیز، اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

Reels اینستاگرام چیست ؟

 reels اینستاگرام چیست

همانند تیک تاک، قابلیت Reels اینستاگرام نیز به کاربران اجازه می‌دهد که ویدئوهای کوتاه را ضبط کرده، بر روی آن‌ها موزیک دلخواه قرار دهند و سپس این ویدئوها را با دوستان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. ارائه این قابلیت از جانب اینستاگرام فرصت خوبی را در اختیار شبکه اجتماعی تحت مالکیت فیسبوک قرار می‌دهد که توجه کاربران بیشتری را جلب کرده و بتواند از مهاجرت کاربران خود به تیک تاک جلوگیری کند.

قابلیت Reels اینستاگرام، کاربران این شبکه اجتماعی را قادر خواهد ساخت تا ویدئوهای حداکثر 15 ثانیه‌ای را ضبط کرده و علاوه بر موسیقی مورد علاقه‌شان، فیلترها و افکت‌های زیادی را به آن اضافه کنند. اینستاگرام همچنین منوی اکسپلورر خود را دستخوش تغییراتی کرده و یک قسمت اختصاصی برای Reels را در آن ترتیب داده است. کاربران می‌توانند در این قسمت به صورت عمودی اسکرول کرده و ویدئوهای ساخته شده با استفاده از قابلیت Reels اینستاگرام که توسط دیگران به اشتراک گذاشته شده‌اند را مشاهده کنند.

هر دو گزینه عمومی (Public) و شخصی (Private) نیز در Reels اینستاگرام لحاظ شده است. در حساب‌های عمومی ویدئو Reels به صورت گسترده در منوی اکسپلورر به نمایش در خواهد آمد، اما این محتوا در حساب‌های شخصی تنها در بخش فید و استوری کاربر پست خواهد شد.

ارائه قابلیت Reels اینستاگرام در شرایطی رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر احتمال مسدود شدن شبکه اجتماعی تیک تاک در آمریکا به دلیل دستور دونالد ترامپ و همچنین خرید امتیاز این شبکه اجتماعی در برخی مناطق از جمله ایالات متحده توسط مایکروسافت به گوش می‌رسید.

هدف اینستاگرام از انتشار قابلیت Reels چه بود؟

reels اینستاگرام

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، تلاش اینستاگرام برای اضافه کردن این قابلیت، پاسخی مستقیم به محبوبیت روزافزون شبکه اجتماعی تیک تاک بود. با افزایش درصد کاربران تیک تاک، اینستاگرام به عنوان یکی از غول‌های شبکه‌های اجتماعی به مرور احساس خطر کرد چرا که تنها در سال گذشته مخاطبان تیک تاک حدود 30 درصد افزایش یافته بودند. علاوه بر این اپلیکیشن تیک تاک به عنوان پردانلودترین اپلیکیشن نیمه اول سال 2020 انتخاب شد.

مجموع این عوامل، شرکت فیسبوک (مالک شبکه اینستاگرام) را به فکر ایجاد قابلیتی مشابه و با توان کنار زدن تیک تاک از صحنه رقابت افتاد. Reels  تنها تلاش اینستاگرام برای مقابله با تیک تاک نبوده است. جالب است بدانید فیسبوک پیش از این اپلیکیشنی به نام Lasso را به عنوان جایگزینی برای تیک تاک عرضه کرد که با موفقیت چندانی مواجه نشد. این بار فیسبوک از طریق بهترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی خود یعنی اینستاگرام وارد عمل شده است و قابلیت Reels را به عنوان پلتفرمی برای رقابت با تیک تاک در زمینه اینستاگرام جای داده است. به نظر می‌رسد که این تصمیم شرکت فیسبوک هوشمندانه باشد چرا که تجربههای پیشین نشان داده‌اند اینستاگرام در توسعه ویژگی‌های اپلیکیشن‌های دیگر و عرضه آن‌ها با نام خود بسیار موفق عمل کرده است.

یکی از بارزرترین این نمونه‌ها قابلیت استوری گذاشتن در اینستاگرام است که اولین بار شبکه اجتماعی اسنپ چت از این ویژگی در برنامه خود استفاده می‌کرد. پس از آن اینستاگرام با توسعه این ویژگی و تغییراتی محسوس در ویژگیهای ظاهری آن، قابلیت استوری را به برنامه خود اضافه کرد. هرچند که اسنپ چت، اینستاگرام را به کپی‌برداری غیرقانونی متهم کرد اما اینستاگرام هرگز زیر بار عنوان کپی نرفت و اعلام کرد این قابلیت تفاوت‌های فاحشی با استوری اسنپ چت دارد.

چگونه در reels اینستاگرام ویدیو بسازیم؟

قابلیت reels اینستاگرام به تازگی در قسمت استوری این برنامه اضافه شده است. برای ساخت ویدیو با استفاده از Reels اینستاگرام، ابتدا باید علامت دوربین مربوط به ثبت استوری را باز کنید و سپس از میان گزینه‌های نوار پایین استوری، گزینه Reels را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه ریلز در اینستاگرام، در قسمت چپ صفحه، گزینه‌های مختلفی مانند، Audio، Speed،Effects و Timer نمایش داده می‌شوند که هریک از این ابزارها در ساخت ویدیو مورد نظر شما به کمکتان می‌آیند. در ابتدا با انتخاب گزینه Audio و رفتن به بخش آهنگ‌ها، موسیقی زمینه ویدیو خود را انتخاب کنید.

پس از آن با انتخاب گزینه Speed می‌توانید سرعت حرکت ویدیو خود را از سرعت کند تا سرعت بالا انتخاب کنید.واحد 1x به معنای پخش با سرعت معمولی است و واحدهای نوشته شده در سمت چپ و راست 1x به ترتیب ویدیو را با سرعت‌های کندتر و یا تندتر، نمایش می‌دهند.

با انتخاب گزینه Timer می‌توانید مدت زمان مورد نظر خود برای ضبط ویدیو را انتخاب کنید. علاوه بر این با تنظیم تایمر برای ویدیو ریلز خود، پیش از آغاز ضبط ویدیو شمارش معکوس شروع ضبط برای شما به نمایش درخواهد آمد.

همانند زمانی که با بومرنگ یا دوربین استوری اینستاگرام، ویدیو ضبط می‌کنید، در Reels نیز می‌توانید افکت‌ها و جلوه‌های ویژه مورد نظر خود را از طریق انتخاب ابزار Effect انتخاب کنید. این افکت‌ها می‌توانند از افکت‌های پیش فرض اینستاگرام باشند یا افکت‌هایی باشند که پیش از آن ذخیره کرده‌اید. علاوه بر این با انتخاب گزینه Browse Effects می‌توانید افکت مورد نظر خود را سرچ کرده و آن را به کار گیرید.

اکنون که تمام تنظیمات مورد نظر خود را برای ضبط ویدیو Reels انتخاب کرده‌اید، نوبت به اصل کار یعنی ضبط و فیلمبرداری این ویدیو 15 ثانیه‌ای می‌رسد. با انتخاب دکمه ضبط ویدیو که در پایین صفحه قرار دارد، کار ضبط را آغاز می‌کنید.

همانند تیک تاک در قابلیت reels اینستاگرام نیز می‌توانید هنگام ضبط ویدیو می‌توانید بارها فرآیند ضبط را متوقف کرده یا pause کنید و پس از تغییر زاویه ضبط آن را ادامه دهید. این امر با نگه داشتن دکمه ضبط و لمس کردن آن در دفعات مختلف ممکن خواهد شد.

پس از اتمام ضبط ویدیو و در صورت رضایت از نتیجه نهایی می‌توانید ویدیو را ذخیره و در صورت تمایل در صفحه اینستاگرام خود به عنوان استوری و یا ویدیوی ریلز در صفحه خود منتشر کنید. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، ویدیو Reels صفحات عمومی در اکسپلور اینستاگرام هم به نمایش درخواهد آمد در حالی که ویدیو صفحات خصوصی تنها برای دنبال کنندگان همان صفحه قابل مشاهده خواهد بود.

نمونه‌های موفق استفاده تبلیغاتی از Reels

 قابلیت reels اینستاگرام

برند آرایشی سفورا ( Sephora France)

این برند آرایشی فرانسوی با تولید محتواهای آموزش نکات آرایشی، معرفی محصول و انتشار تجربیات مصرف‌کنندگان، موفق شده است که برای هر ویدیو Reels خود به بازدیدی 300 هزارتایی دست یابد و فروش محصول خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. به همین دلیل می‌توان سفورا را موفق‌ترین نمونه در استفاده از Reels اینستاگرام دانست.

برند لویی ویتون (Louis Vuitton)

کمتر کسی است که شرکت معروف مد و فشن لویی ویتون را نشناسد، مخصوصا لاین کیف‌های این برند شناختی جهانی دارد و بسیاری از سلبریتی‌ها مشتری‌های پر و پاقرص لویی ویتون هستند. جالب است بدانید که حتی لویی ویتون نیز با این حجم از شناخت جهانی از ویدیوهای Reels اینستاگرام برای افزایش بازدید صفحه خود بهره برده است. این برند در جدیدترین ویدیوهای ریلز خود از محصولات جدیدش رونمایی کرده است.

صفحه گردشگری پاریس من (My Paris Portraits)

این روزها صفحات تفریحی و گردشگری در اینستاگرام طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از اینفلوئنسرها و جهان‌گردها با معرفی، نقاط زیبا و جذاب جهان به دنبال‌کنندگان خود، بازخوردهای مثبت بسیاری را ذر این فضا دریافت می‌کنند. صفحه گردشگری My Paris Portraits که توسط دختری ساکن پاریس اداره می‌شود در پست‌های خود به معرفی بهترین و زیباترین نقاط شهر پاریس می‌پردازد. با اضافه شدن قابلیت ریلز اینستاگرام این صفحه با انتشار ویدیوهای Reels  توانسته از تفاوت چشمگیری در تعداد دنبال کنندگان خود و همچنین میزان مشارکت (Engagement) صفحه اینستاگرام خود ایجاد کند.

صفحه معرفی غذا FastandFood

اغلب اوقات تماشای ویدیوهای مربوط به درست کردن یا معرفی غذاهای محتلف در اینستاگرام بسیار جذاب و هوس انگیز هستند. بسیاری از آشپزها، رستوران‌ها وییا صفحات معرفی و تبلیغ غذاهای مختلف در تلاش‌اند تا  محتواهای هرجه جذاب‌تر و هوس‌انگیزتر را برای دنبال کنندگان خود تولید کنند. صفحه اینستاگرام FastandFood یکی از صفحات تبلیغ غذا است که به خوبی به اهمیت تولید ویدیوهای جذاب برای افزایش بازدید خود پی برده است. این صفحه با استفاده از جلوه‌های ویژه و قابلیت‌های Reels  اینستاگرام ویدیوهای جذابی تولید کرده و منتشر می‌کنند. بررسی‌های انجام شده خبر از موفقیت ویدیوهای Reels این صفحه در افزایش بازدید آن می‌دهند.

کلام آخر

چهار سال پیش، زمانی که اینستاگرام ویژگی استوری را به برنامه خود افزود، تنها 150 میلیون نفر در دنیا از شبکه اینستاگرام استفاده می‌کردند. اکنون با گذشت چهارسال از آن زمان و افزایش رقم کاربران به یک میلیارد نفر در سراسر دنیا، نصف این تعداد از کاربران یعنی 500 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. بنابراین آینده قابلیت reels اینستاگرام نیز به طور حتم درخشان خواهد بود و استقبال گسترده‌ای از آن به عمل خواهد آمد. علاوه بر این، با توجه به سابقه اینستاگرام در اضافه کردن ویژگی‌های محبوب به قابلیت‌های جدید و همچنین محبوبیت ویدئوهای Reels، بعید به نظر می‌رسد که افزودن این قابلیت در اینستاگرام موفقیت آمیز نباشد. نظر شما درباره اضافه کردن این قابلیت در اینستاگرام چه بود؟ شما از قابلیت Reels اینستاگرام استفاده می کنید؟ نظر خود را با ما و سایر همراهان این صفحه درمیان بگذارید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: